FANDOM

Вальгалла 02

Вальгалла. Малюнок

Вальхалла, Вальгалла (старод.-ісл. Valhöll, прагерм. Walhall — «палац полеглих») - небесний чертог в Асгарді для полеглих у бою, рай для доблесних воїнів.

Одін править Вальхаллою. Він відбирає половину воїнів, полеглих у бою, а валькірії діставляють їх у чертог. Інша половина полеглих відправляється в Фольквангр («Людське поле») до богині Фрей (Фреї).

Опис

  • За легендами, Вальгалла являє собою гігантську залу зворітьми із золота і дахом з позолочених щитів, які підпираються списами. У цієї зали 540 дверей, і через кожну вийдуть по 800 воїнів за покликом бога Хеймдалла для останньої битви Рагнарок.
  • Воїни, що живуть у Вальхаллі, звуться ейнхерії.
  • Кожен день з ранку вони одягаються в обладунки і б'ються на смерть, а після встають і сідають за загальний стіл бенкетувати.
  • Їдять вони м'ясо вепра Сехрімніра, якого забивають кожен день і кожен день він воскресає.
  • П'ють же ейнхерії мед, яким доїться коза Хейдрун, що стоїть у Вальхаллі і жує листя Світового Дерева Іггдрасіль.
  • А вночі приходять прекрасні діви і догоджають воїнам до ранку.

Вальгалла за християнства

З метою витіснення язичницьких культур християнство і хрестителі Півночі Європи ототожнили Вальхаллу з пеклом. Аси були ототожнені з демонами, ейнхерії (герої) - з великими грішниками, принцип нескінченної кривавої бійні і щоденний бенкет після воскресіння з мертвих (і відростанням відрубаних кінцівок) - ототожнені з нескінченністю пекельних мук.

В скандинавських джерелах

У «Промовах Грімніра» («Старша Едда») Вальхалла співвіднесена з Глядсхеймом («житло радості»), а в «Молодшій Едді» житло, в якому живуть Одін і «всі люди, гідні і праведні» (християнське вплив), називається Гімле («захист від вогню») або Вінгольв («обитель блаженства»).

Виноски