FANDOM

4х07 Промо 7

Окрім засобів нападу, як меч, сокира, ніж, спис, воїни вікінгів мали і засоби оборони. Так, екіпіровку вікінга довершував круглий щит.

Опис

Його виготовляли з тонких дерев'яних пластин, ззаду була залізна перекладина. Воїн тримався рукою за поперечину, пропускаючи пальці через отвір, вирізаний в центрі щита і захищене залізної шишкою. Крім того, щит можна було підвісити на ремені, надягнутому на шию; таким чином, обидві руки залишалися вільними. На цьому ж ремені він висів і тоді, коли їм не користувалися. На передній стороні щита могла бути шкіряна оббивка, а навколо нього - обкуття із залізного обруча. Однак щит намагалися не обтяжувати металом, оскільки корисність щита залежала не стільки від його міцності, скільки від легкості. З тієї ж самої причини щит, як правило, був невеликим: щити, прикрашали корабель з Гокстада, були приблизно метр в діаметрі, а ті, що зображені на ілюстраціях, часто здаються ще менше. Щити або розфарбовували якимось одним кольором, або ділили на сектори контрастного кольору, отримуючи прості геометричні візерунки.

Все сказане відноситься не до пишних, а до простих бойових щитів, які в першому ж бою рубали на шматки, і їх залишалося тільки викинути. Але існували і набагато більш розкішні щити, які прикрашали бенкетні зали королів і князів, - величезні щити з зображеннями сцен з оповідей про богів і героїв, оббиті золотими пластинками та коштовним камінням. Про них розповідається у віршах трьох поетів IX століття, які отримали такі щити в подарунок і у відповідь, щоб возвеличити щедрість дарувальника, склали довгі перекази зображених на них легенд. До нещастя, в поемах мало йдеться про те, як насправді виглядали щити; найбільше, що ми можемо сказати, - це що на кожному з них було кілька груп зображень, які відносилися до різних міфів і легенд, і що ці картини, судячи з усього, були намальовані або вирізані на самому щиті, а не викарбувані, наприклад, на прикріплених до нього металевих пластинках.

В серіалі

4х07 Промо 4
  • Неодноразово демонструється виконання команди «стіна щитів»
  • За цією командою стрій вікінгів швидко ущільнюється, з усіх боків і зверху піші воїни прикриваються щитами. Що дозволяє долати з найменшими ушкодженнями від стріл, списів, каміння відкриті ділянки, що гарно прострілюються ворогом.

Виноски

Засоби, що використовують персонажі «Вікінгів»
Холодна зброя Скандинавський топір
Засоби пересування Драккар
Для штурму міст Штурмові вежі Флокі
Захисні обладунки Дерев'яний щит
Сільськогосподарські знаряддя Залізний плуг
Інше Засоби