FANDOM

Захоплений в полон Рагнаром, ченець монастиря в Нортумбрії, Етельстан, в іншій транскрипції Ательстан (англ. Athelstan),— стає кращим другом і порадником свого завойовника.

В серіалі

Ательстан молодий англо-саксонський християнський чернець, захоплений в якості раба Рагнаром Лодброком і його друзями-вікінгами у монастирі Ліндісфарн. Причину, чому Рагнар змилостився і не вбив молодого монаха, як це вчинили з іншими браттями обителі, і сам Рагнар пояснити толком не міг.

Чому я пощадив тебе? Не знаю. Мабуть, ти мені потрібен
~ Рагнар на запитання Етельстана, чому він його не вбив, як інших.

Ательстанові доводиться жити в суворому суспільстві вікінгів, де він намагається зберегти свої переконання в умовах, які вельми відрізняються від його домівки за морем. Розриваючись між збереженням своїх традиційних переконань і стремлінням вижити в новому, жорстокому світі, Етельстан починає сумніватися у власній вірі в Бога — Ісуса Христа. Він з певним жахом сприймає факт, що нормани не очманілі дикуни, а що їхні вірування, ритуали, ставлення до їхніх богів і один до одного теж не позбавлені логіки, істини, чесної віри.

Маючи великі лінгвістичні навички, логічний склад розуму, знання Біблії, і т. д. він просто розривається між традиційними християнськими релігійними віруваннями і культурними традиціями і тим, що він бачить своїми очима, чує власними вухами, перебуваючи протягом тривалого часу з вікінгами, освоюючи їх вірування, їх побут, традиції, тактику бою та іншу військову примудрість. Серед вікінгів він бачить людські жертвоприношення — що заборонив Христос вже вісім століть тому серед християн, він пізнає жінку, і порушення целібату не здається йому таким страшним гріхом...

Коли на вулиці за вікном тихо і сонячно, я розумію, що все це від Бога. Та коли починається гроза, дощ, мені здається, що я своїми очима бачу Тора, що б'є в свої наковальні.
~ Етельстан про християнського Бога і норманських богів

До подій, описаних в серіалі

Ательстан народився в Нортумбрії, в сім'ї, де батьки не можуть дозволити собі мати ще одну дитину. У дуже молодому віці він був поміщений в монастир на землях Ліндесфарна (англ. Lindesfarne).

Зрештою, я знайшов своє щастя, велику свободу і радість у служінні батькові нашої церкви, Святому Катберту.
~ Етельстан про своє юнацьке життя в монастирі

Він навчився забувати про себе, про свої потреби, і своє життя присвятив християнству. Життя в монастирі, можливо, врятувало його від страшної смерті, викликаної лихоманкою, коли загинули його рідні.

1 Сезон

Увага 02
Увага! Переглядаючи цю сторінку, ви завчасно можете дізнатися занадто багато непотрібної для вас інформації (спойлерів).
Можливо, варто переглянути спочатку відповідний епізод.

Етельстан вперше з'являється під час набігу на монастир, тоді ж і був взятий в полон вікінгами під проводом Рагнара.

Він благає вікінга пощадити його життя, і починає говорити на мові вікінгів, на подив Рагнара. Будучи допитаний Рагнаром про те, де і як він вивчив мову вікінгів Ательстан розповідає йому, що в монастирі ченцям рекомендується подорожувати, щоб "поширювати Слово Боже". Рагнара зацікавлює Етельстан. Адже він може надати інформацію, яка була б цінною для свого наступного рейду.

Після того, як вони прибувають до Скандинавії ярл Харальдсон дивується Рагнаровому успіхові. Проте Рагнар порушив його наказ. А, отже, він і його команда вікінгів можуть взяти лише по одному предмету на кожного члена екіпажу із всієї здобичі з набігу. Решта награбованого стає власністю ярла. Рагнар вибирає Етельстана і забирає його до себе додому в якості раба, де його діти висміюють його зовнішній вигляд, особливо волосся і виголену маківку ченця.

Етельстан вночі намагається спати, проте чує і бачить Рагнара і його дружину Лагерту, що займаються сексом. Вони приходять, щоб запитати, чи не хотів би молодий священник приєднатися до них, але Етельстан відхиляє їх пропозицію і пояснює, що він прийняв обітницю целібату і буде покараний, якщо Бог дізнається про його гріх. Рагнар і Лагерта здивовані, проте продовжують без третього.

Днями пізніше Рагнар готується до свого наступного рейду і Лагерта супроводжує його в цьому поході. Як же був здивований Ательстан, коли його залишили вдома наглядати за дітьми. Бьорн категорично проти, щоб його, дорослого хлопця, залишали в підпорядкуванні раба, а Гіда явно прив'язалися до священика, отже, задоволена ідеєю, хоч і не виказує це.

Після того, як Рагнар і Лагерта повертаються з чергового набігу, повернення Рагнара є навіть більшою проблемою, і, можливо, загрозою для влади ярла Харальдсона. Харальдсон наказує чоловікам йти додому до Рагнара і напасти на нього і знищити його і сім'ю. Лагерта приводить Етельстана і дітей у безпечне місце, на човні, у той час як Рагнар мусить відбивати напад людей ярла Харальдсона. Коли Рагнар зустрівся з ними на річці, тримав поранення, він падає з урвища у воду в несвідомому стані, і Етельстан стрибає в річку, щоб врятувати його.

Вниз по річці чоловіки персуваються у бік будинка Флокі.

Вони прибувають до будинку Флокі, де Рагнар отримує догляд за раною. Флокі розпитує Ательстана про християнську віру та християнську історію створення світу, і розповідає ченцю скандинавську історію створення світу, як про те віками говорять норманські міфи.

Рагнар відправляє Флокі до Харальдсонового будинку і передати виклик на дуель на смерть [2].

Виклик було прийнято. Рагнар поранений,проте він вбиває Харальдсона в бою, що автоматично по чинним законам робить Рагнара новим ярлом.

Після рагнарової перемоги Ательстан взяв участь у похороні Харальдсона і проводжає родину Лодброків у новий будинок, в будинок ярла. В цей час Ательстан дізнається про скандинавську легенду Рагнарок і кілька інших легенд, що є невід'ємною часткою норманських вірувань і культури.

Кілька місяців потому Рагнар відправляється на зустріч з товаришем, а Ательстан відвідує вагітну Лагерту. Ательстан піклується про Лагерту, коли у неї трапився викидень; Лагерта вкрай занепокоєна втратою своєї дитини і задається питанням, що Рагнар буде думати, коли повернеться, оскільки йому було пророцтво, що він матиме багато синів.

Ательстан прожив серед вікінгів біля 1,5 року. Він був сприйнятий спільнотою вікінгів, — в усьому, окрім його християнської віри, що сприймалася як віра в чужого бога і знущання із їх — істинних норманських — богів. Тоді Етельстан робить заяву, що він більше не християнин, увірував в істинних богів і повністю поділяє їх переконання.

Рагнар оголошує паломництво у скандинавське святилище Упсалу і питає, чи Ательстан хотів би приєднатися до них. Ательстан погоджується. але перед від'їздом йде до Рагнарового старого будинку читати приховану Біблію, яка від старості розпадається в руках, ще й вплинула пожежа. Ательстан слідує в Упсалу за вікінгами, де його постійно запитують, чи він, як і раніше, християнин, що він заперечує.

Ательстан дотримується багатьох язичницьких ритуалів, вживає п'янкі грибів з рук Ролло. Потім він блукає табором цілу ніч і спостерігає розгул язичницьких свят. Люди, сп'янілі від спеціально приготованих грибів, віддають себе пияцтву і розпусті — такі традиції в ніч перед жертвоприношенням. Етельстан теж поцілував Харальдсонову дочку, яка чомусь почала його обмивати; усе тіло. Коли Етельстан запитує, навіщо вона це робить, вона просто відповідає: "тому, що так треба".

На наступний ранок Етельстана провидець проводить в головний храм. Мети візиту той, звісно, не знає. Інший служитель культа запитує, чи він ще й християнин, після чого Ательстан відрікається від Христа тричі. Лише після цього Ательстан дізнається, що Рагнар привів його в Упсалу як жертву. Ательстан в шоці і в розпачі молиться на свій хрест, захований в рукаві. Це, звісно, побачив норманський священик, він пояснює, що жертва може бути лише добровільною, що це велика честь і примушувати жертву ніхто нге має права, така жертва буде неприйнята богами. Провидець дізнається про це; він пояснює Рагнарові, що Ательстан — як і раніше, християнин — і його жертва є неприйнятною. Етельстан глибоко вражений, коли замість нього на добровільну жертву погоджується інший їхній попутник до Упсали.Він стає свідком кривавого жертвоприношення по дев'ять голів тварин і людей, з яких, перерізаючи горло на священному камені, служителі культа зціджують всю кров.

Ательстан і Вікінги повертаються в свої будинки, а Рагнар їде Готланд (Götaland). Чума вражає норманське поселення, і Ательстан один з постраждалих (хоча він одужує). І Рагнар, і Етельстан убиті горем, коли дізнаються страшну звістку, що Рагнара дочка вбита чумою. Етельстан присутній на ритуалі, коли Лагерта, як того вимагають правила норманів, виконує кремацію і поховання дівчинки. Рагнар розмовляє з донькою на березі моря, близ місця її поховання.

Виноски

  1. В серіалі не з'являються, дізнаємося з діалогів
  2. Від смертельного поєдинку вікінг не міг відмовитися, оскільки це вважалося судом богів, а той, хто переможе. стає ярлом (Ерлом)
Персонажі «Вікінгів»
Нормани Головні персонажі: Рагнар Лодброк · Лагерта · Ролло · Флокі · Сіггі · ярл Харальдсон
Другорядні персонажі: Ангрбода · Аслауг · Бйорн · Ерлендур · Калф ·Кнут · король Хорік · Провидець · Сіґвард · Торві · Торстейн · Халфдан · Харальд · Харбард · Хвітсерк · Хельга · ярл Борг · ярл Сіґурд

Сакси Джудіт · Едмунд (єпископ)· король Елла · король Екберт · Етельвульф (принц) · Етельстан (бувший чернець, друг Рагнара) · Квентріс
Франки Гізела чи Гізла · Ед · король Карл · Пруденцій
Інше Персонажі «Вікінгів» · Іда (за походженням китайська принцеса) · Порунн (рабиня, коханка Бйорна) · Шаблон:Персонажі