FANDOM

Карта Каттегат
Каттегат — в серіалі згадується як місто ярла Каттегата [1]

Опис

Каттегат (данськ. Kattegat, швед. Kattegatt) — протока між східним берегом півострова Ютландія та південно-західної частини Скандинавського півострова.

Сполучає Північне море через протоку Скагеррак з Балтійським морем через протоки Ересунн, Малий Бельт та Великий Бельт.

Довжина близько 200 км, ширина від 60 км на півночі до 122 км на півдні. Глибина 10-30 м, в північній частині більш 50 м.

В протоку впадають річки Гета-Ельвія, Лаган, Ніссан, Етран, Віскан з боку Швеції, а також річка Гудено з боку Данії.

Найбільші острови — Самса, Лесю, Анхольт. Останні два нерідко називають данським «пустельним поясом», завдяки їх сухому річковому клімату.

У протоці присутні дві течії: спрямована на північ менш солона, поверхнева, і більш солона, глибинна, спрямована на південь. Прибережні води замерзають в зимовий час.

Назва Каттегат походить з жаргону голландських моряків. Слово, яке спочатку означало котячі двері (нід. kat — «кіт» і gat — «отвір»), застосовувалося по відношенню до складної для навігації вузької протоки, повної мілин. У топонімічному словнику Е. М. Поспєлова вказується, що назва походить від старод.-сканд. kati (корабель) і gate (дорога) — «дорога кораблів».

В серіалі

В серіалі Вікінги слово Каттегат використовується для позначення селища, розташованого на березі фьорда в (сучасній) Південній Норвегії, поруч із поселенням Рагнара Лодброка, де він бенкетував зі своєю сім'єю з приводу посвяти у дорослі чоловіки сина Бйорна. В місті знаходиться географічний центр могутності ярла Харальдсона.

Чимало важливих зустрічей серед вікінгів проходять в Каттегаті, в місті вони обговорюють плани майбутніх літніх набігів, до міста звозять награбоване в походах, це також центр торгівлі для регіона, особливо враховуючи його розташування на фіорді і доступ до моря, а, отже, морських подорожей.

Фермери, як Рагнар, виробники різних товарів (як Флокі), використовують Каттегат як на первинний ринок, де продають свої товари і продукти сільського виробництва. Пізніше, коли Харальдсон був убитий в єдиноборствііз Рагнаром, сім'я Лодброків покидає свою ферму [2], і переїжджає в Каттегат, де Рагнар займає посаду нового ярла Каттегата. Так Каттегат стає резиденцією, центром його могутності і адміністративним центром його підпорядкованих земель.

Його численні рейди приносять багато багатства в місто, хоча він теж страждає через кілька битв в ході міжусобних війн між ярлами. З плином часу вдається розширити місто в кілька разів.

У першому епізоді 4 Сезону Каттегат розширився, щоб заповнити долину фіорду і бути здатним приймати багато судів, які повертаються з рейду на Париж.

Багатство вдалих набігів ллється в Каттегат і сприяє розквіту торгівлі.

Цікаво

  • Назва Каттегат є анахронізмом, так як ім'я означає "котячий лаз" голландською мовою.
  • Сьогодні Каттегат є протокою між Данією і Швецією (див. карту).
  • Книга про світ вікінгів підтверджує, що Каттегат знаходиться в нинішній Норвегії.
  • Можливо, селище Каттегат могло б перебувати в Rygjafylki /Рогаланд — районі, де проживає Норвезьке плем'я Rygir. Тільки в такому б разі Лагерті довелося з Каттегата в Хедебю на коні їхати через широченну морську протоку :0).
  • Зйомки Каттегата в серіалі проходили в Уїклоу, Ірландія.

Виноски

  1. В серії 1 х 1 Бйорн в супроводі батька Рагнара і дядька Ролло прибуває в місто для проведення обряду посвячення в дорослі чоловіки.
  2. Що все-одно перед тим була спалена за наказом старого ярла.
Місця, де відбуваються події «Вікінгів»
Скандінавія СкандинавіяГьотланд чи ҐьоталандКаттегатНорвегіяСвеаланд чи СвіелендУпсалаХедебю

Англія ЛіндісфарнМерсіяНортумбріяУессекс
Франкія Париж
Інше МісцяШаблон:МісцяФйорд