FANDOM

Фрея 01

На колісниці з котами

Фрея — Фрейя, Ванадіс, Гефна, Херн, Марделл, Сюр, Вальфрейя (старод.-сканд. Freyja — дама; Vanadís — дочка Ванів; Gefn, Hörn, Mardöll, Sýr, Valfreyja) — в германо-скандинавській міфології богиня любові і війни, мешканка Асгарда.

Характеристика

Фрейя походить з роду ванів. Вона — донька вана Ньєрда. Ньєрд — прийомний син Одіна; вани залишили Ньєрда в Асгарді заручником після того, як вани і аси уклали між собою мир.

  • В Асгарді Фрейя перша після Фрігг. Рівних їй за красою не було і немає в усьому світі ні серед богів, ні серед людей, а її серце таке м'яке і ніжне, що співчуває стражданням кожного.
  • У Фреї є чарівне соколине оперення, надівши яке можна літати в образі сокола, та золоте намисто Брісінгамен, яке вона отримала, провівши ніч із чотирма гномами.
  • Коли Фрейя плаче, з її очей капають золоті сльози. Крім того, Фрейя — наставниця валькірій.
  • Їздить Фрейя в колісниці, запряженій двома котами; в якості домашньої тварини в неї — Хільдісвіні, «бойовий кабан», який насправді є замаскованим її коханцем Оттаром.
  • Живе Фрейя в чудовому палаці Фолькванге (Folkvang — «Поле», «Народне поле»), головний зал якого називається Сессрумнір (Sessrumnir).
  • Вона любить музику, весну та квіти, і особливо любить ельфів (фей).

Крім любові, Фрейя «відповідає» за родючість, врожай і жнива. Жнива бувають різними, і у Фреї іноді бувають напади, з-за яких їй дозволено збирати криваві жнива. Таким чином, Фрейя може принести перемогу в битві. Вона також забирає собі половину полеглих воїнів (другу половину забирає собі Одін). Це не означає, що вона забирає собі гірших воїнів, ніж Одін; вони ділять полеглих воїнів між собою.

Фрейя вийшла заміж за людину по імені Од, який, за одними відомостями, був простим смертним, а по інших — втіленням бога Одіна. Од дуже давно пропав безвісти, і, оскільки він був смертним, а значить, напевно, вже помер, Фрейя за всіма законами вважається вдовою.

Саме після пропажі Ода Фрейя почала плакати сльозами, що перетворюються в золото.

Фрейя навчила асів мистецтву чаклунства і чаклунства (сейд), яке було розповсюджено між ванів.

В серіалі

  • До образу Фреї часто посилається Лагерта, вважаючи себе за походженням нащадком Фреї
  • Лагерта викликає її, коли вона намагається очистити Рагнарові рани.
  • Часто ім'я Фреї згадується в діалогах жінок, пов'язаних із материнством, плодючістю, народженням дітей. Їй моляться, їй приносять жертви.

Виноски