FANDOM

Фіорд, фйорд (норв. fjord) — довга, вузька морська затока, яка часто тягнеться далеко усередину узбережжя.

Опис

Фіорд походить від затоплення морем долини колишнього льодовика.

Багато фіордів дуже глибокі — вони формувалися, коли величезні льодовики своєю вагою роз'їдали низи долин під рівнем моря. Після розтоплення льодовиків вода моря потрапляла в долини. Переважно, довжина фіорду в декілька разів більша за його ширину.

У світі найвідоміші чотири фіордових райони: вони розташовані на західному узбережжі Норвегії, Чилі, Південного острова Нової Зеландії та Північної Америки від затоки П'юджет-саунд (штат Вашингтон) до Аляски. Фіорди також є на берегах Шотландії, Ісландії, Гренландії, півострова Лабрадор, штату Мен (США) і на деяких арктичних островах.

Завдяки своїй красі та мальовничості скелі, що здіймаються прямо з води, покриті густою рослинністю гори, засніжені вершини — фіорди популярні серед туристів з усього світу.

В серіалі

  • Неодноразово згадується, що в глибині фйорда знаходиться рідне селище Рагнара Лодброка Каттегат.
  • Населеного пункта із назвою Каттегат на сучасній карті немає, натомість так називається протока, що веде з Балтійського моря в Атлантичний океан.
  • Оскільки саме слофо фйорд норвезького походження, можна припустити, що селище Каттегат має знаходитися в Норвегії, на відміну, скажімо, від Хедебю (нинішня Данія) чи Гьоталанд (Швеція)
  • Найбільший фіорд у світі називається Скорсбісунн або Кангертіттівак (дан. Scoresby Sound, Ґренландська мова: Kangertittivaq) [1] — затока Гренландського моря біля східних берегів Гренландії. Територіально належить Данії, проте, в описувані в серіалі часи вікінги ще не покорили Гренландію.

Виноски

  1. Вдається в суходіл на 340 км. Глибини в середній частині 400—600 м, в фіордах до 1 450 м.
Місця, де відбуваються події «Вікінгів»
Скандінавія СкандинавіяГьотланд чи ҐьоталандКаттегатНорвегіяСвеаланд чи СвіелендУпсалаХедебю

Англія ЛіндісфарнМерсіяНортумбріяУессекс
Франкія Париж
Інше МісцяШаблон:МісцяФйорд