FANDOM

Ярл Харальдсон був місцевим вождем вікінгів з Каттегата до Рагнара Лодброка. Він виявився втягнутим у боротьбу за владу і славу зі своїм наступником перед смертю. Граф був шалено закоханий у свою дружину, Сіггі, і у них була одна дочка, Фієрі, і двох синів, чий жорстоких вбивств загартованої граф.

Біографія

До подій серіалу

Харальдсон завоював репутацію могутнього і грізного воїна, який у молодості вів своїх одноплемінників в зухвалі рейди на сході. В результаті, він став шанованою постаттю.

Однак ярл нажив собі чимало ворогів на шляху до слави, тих людей, що затаїли образу, тих, хто завдасть удар, і буде стояти проти нього до самої смерті.

В один момент обоє його синів були по-звірячому вбиті, їх голови відрізали, а тіла залишають в неглибокій могилі, як знак неповаги і презирства до їхнього батька. Харальдсон, сповнений горем, поховає їх по-людськи і візьме пасма волосся з голови на пам'ять. Цей акт назавжди залишив графа похмурою, жорстокою людиною, яка більше не вірить жлдній людині, і вважає, що його вороги ховаються за кожним рогом.

Харальдсон поклявся, що, якщо він коли-небудь знайде чоловіків, що вбили його синів, він уб'є їх самим звірячим способом, який лише можна придумати [1].

1 Сезон

ПодорожНотумбрії01 Води

Є змога порівняти відомі вікінгам і невідомі на той час води. Це в певній мірі виправдовує рішення ярла про заборону походу на невідомий Захід.

Обряд посвячення

Як чинний ярл, Харальдсон виконує свій обов'язок вручити браслети-кільця для юнаків з його громади, які досягли віку 12 років, і, за умови віри в богів і лояльності до чинного ярла, вважаються дорослими чоловіками, хто з цього моменту має право брати участь у боях і набігах. Бйорн, син Рагнара Лодброка, саме виповнилося 12 років, і він теж прибув отримати свій браслет з рук ярла Харальдсона. Дружина ярла Сіггі вітає хлопчиків поцілунком.

В ході святкування обряду посвячення вирішується також питання майбутніх набігів на найближче літо. Рагнар пропонує Харальдсону спробувати змінити традиційний напрям походів на схід, бо тамтешні народи зовсім збідніли за роки набігів вікінгів і не можуть забезпечити нормальної здобичі. Натомість піти через відкрите море на захід, де, по всім розрахункам, заможні народи і простягаються безкраї родючі землі Заходу.

Харальдсон відмовився від пропозиції, не бажаючи ризикувати своєю репутацією чи кораблями, і витрачати при цьому марні зусилля на безглузді плани. Тим більше, що для здійснення задуму не було надійних засобів навігації, що робило похід вкрай небезпечним, оскільки фактично гарантувало дезорієнтацію і загибель у відкритих невідомих водах.

Пізніше він покликав Рагнара побесідувати у приватному порядку і погрожував йому покарати за непослух.

Підозрюючи ворогів за кожним кроком, маючи постійні підозри у замахах на власне життя, Харальдсон час від часу спілкується із місцевим чаклуном, якого місцеві мешканці Каттегата звуть Провидцем. Так само до Провидця звертається і Рагнар.

Рагнар доручає другові Флокі збудувати драккар. Коли нормани відбувають у перший похід, ярл наказує стратити коваля, що кував якір для їхнього корабля. Шпигуни ярла доносять про несанкціонований набіг, проте зробити щось вже неможливо. Тим більше, що зведений брат ярла Кнут (Tjodulf), призначений шпигувати за Рагнаром, на корабель не потрапив. Надією Харальдсона стало те, що мандрівники просто заблукають і загинуть у відкритому морі.

Гнів мешканців півночі

Незважаючи на всі труднощі, Рагнар і його супутники повертаються з заходу; їх човен переповнений результатами грабунку, серед односельців успішні воїни сповнені слави.

Харальдсон більше не може заперечувати існування інших земель, і таким чином нові, прибуткові цілі для майбутніх набігів. Він також розуміє, що він втратив контроль над своїми людьми, Рагнар виказав неповагу, знехтувавши його забороною. У спробі довести власну домінантність він конфіскує всі скарби, що дісталися учасникам набігу, запропонувавши кожному воїну вибрати для себе по єдиному предмету з усієї здобичі. Рагнар замість прикрас своїм «єдиним предметом зі здобичі» визначає захопленого в монастирі християнського ченця Етельстана. Він забирає молодого монаха собі як раба, замість золота і срібла, дивуючи таким вибором старого ярла.

Здобич з набігу ярл із своїм найближчим помічником закопують в горах. Хлопчину, що допомагав копати яму, вбивають тут же, як не потрібного свідка.

Знедолені, Наліт

Рагнар знову просить Харальдсона дозволити черговий набіг на захід. Харальдсон погоджується, але за умови участі в поході зведеного брата Кнут, на що Рагнар змушений погодитися. Кнут повинен розкрити методи, які Рагнар використовує для навігації у відкритому морі.

Все пішло не так: Кнут був убитий під час рейду саксонському селі, коли Лагерта, дружина Рагнара, вступилася за жінку, як він намагався зґвалтувати; потім нападає на саму Лагерту і войовниця вбиває його. Коли вона розповідає Рагнарові, що сталося, Рагнара бісить, що при цьому не було свідків. А, отже, це робить майже неможливим, щоб захистити її в очах ярла за вбивство зведеного брата. Після повернення в Каттегат у спробі захистити свою дружину Рагнар бере її провину на себе, змушуючи ярла закувати його в кайдани і віддати під суд.

Суд

Знаючи авторитет Рагнара, ярл намагається спокусити Ролло у своїх інтересах, він відчуває невдоволення воїна власним братом і пропонує йому значну частину конфіскованих скарбів і руку його дочки в шлюбі, при цьому зауваживши йому, що надалі Ролло розглядатиметься як один з його синів і законних спадкоємців. На наступний день Рагнар намагається виправдатися, оскільки він вбив Кнута, коли той намагався зґвалтувати його дружину. Лагерта підтверджує цю історію.

Харальдсон у якості «свідка» закликає Ролло розповісти, що сталося. До чималого подиву ярла, Ролло каже, що Рагнар все розповів вірно. Він визнаний невинним і виходить з залу безперешкодно.

Наліт

Після суду люди Харальдсона нападаютьть на рагнарову ферму і сам хазяїн отримує важке поранення. Скориставшись моментом, Рагнар тікає на коні. Харальдсон наказує піймати «злочинця» і повернути його живим.

На вечерю Харальдсона відвідується старий ярл Б'ярні. Б'ярні запрошений на свято, де йому пропоновано сидіти поруч з Фієрі, щоб вони могли зблизитися. Сіггі вкрай здивована рішенням чоловіка, проте, не зважаючи на її заперечення, Фієрі і старий, але заможний ярл Б'ярні одружуються.

Харальдсон мотивує свої дії, пояснюючи дружині, що шлюб принесе їм землі і важливих союзників. Сіггі скаржиться, чому він нічого не сказав їй до шлюбу і поставився до неї з презирством. Він погоджується з нею, оскільки перестав піклуватися про багато речей, коли його хлопчики були вбиті і розкрив дружині подробиці їх загибелі. Потім він показав Сіггі два пасма волосся, які він зрізав з голови убитих юнаків, і сказав, що у порівнянні з його проблемами, будучи заміжньою за старим і багатим ярлом — не так вже й погано.

Ролло переконує ярла, що Рагнара не варто розшукувати, оскільки він давно мертвий. Рагнар одужує від своїх ран в будиночку Флокі і вирішує викликати ярла на смертельний поєдинок, відмовлятися від якого у вікінгів було ганебним і неприйнятним.

Поховання мертвих

Рагнар перемагає Харальдсона, будучи ще кволим після отриманого поранення. Сіггі вбиває ножем ненависного Б'ярні і готується до смерті від руки нового ярла.

Проте Рагнар проявив шляхетність. Харальдсонові надані всі похоронні почесті, як шанованій людині, включаючи принесення в жертву рабині для спільного поховання.

Палаючий човен з тілом покійного ярла видаляється по течії ріки. Вдова Сіггі стає прислужували дружині Рагнара Лагерті.

Особистість

- Чому ти погодився влаштувати ярлу такі пишні похорони, хіба він не був твоїм ворогом ?
- Він також був великою людиною і воїном.

~ © Рагнар Лодброк

  • Його минуле великого воїна дозволило досягти життєвих висот.
  • Глибоко впевнений у праві на свою світську владу, Харальдсон бився на смерть, щоб утримати зів'ялу славу.
  • Він дуже вірний своїй дружині, і дуже її кохає.

Дрібниці

  • Харальдсон обов'язкове ім'я по батькові в скандинавській культурі, воно зазвичай передує особистому імені.
  • Статус і відповідна статусу поведінка ярла Харальдсона є прикладом історичної неточності у серіалі. Будь-яка людина: чи вождь, чи інша людина, хто спробував би привласнити частину здобичі його власних воїнів,— втратили б своє життя, можливо, на місці.

Виноски

  1. Про все це ми дізнаємося із розмови ярла із дружиною Сіггі
Персонажі «Вікінгів»
Нормани Головні персонажі: Рагнар Лодброк · Лагерта · Ролло · Флокі · Сіггі · ярл Харальдсон
Другорядні персонажі: Ангрбода · Аслауг · Бйорн · Ерлендур · Калф ·Кнут · король Хорік · Провидець · Сіґвард · Торві · Торстейн · Халфдан · Харальд · Харбард · Хвітсерк · Хельга · ярл Борг · ярл Сіґурд

Сакси Джудіт · Едмунд (єпископ)· король Елла · король Екберт · Етельвульф (принц) · Етельстан (бувший чернець, друг Рагнара) · Квентріс
Франки Гізела чи Гізла · Ед · король Карл · Пруденцій
Інше Персонажі «Вікінгів» · Іда (за походженням китайська принцеса) · Порунн (рабиня, коханка Бйорна) · Шаблон:Персонажі